fredag 3. januar 2014

Reklame

Fremmover skal vi jobbe med reklame fremover og denne uken hadde vi en øvingsoppgave for å lære om de 12 dramatiseringsmåtene. Vi var på en gruppe på 4 og tegne 3 plakater av av de 12  måtene hver.

1. Produkt i hovedrolle
- Dette er når reklamen fokusere på produktet som selges.

2. Produkt i bruk
- Når reklamen viser hva produktet gjør.

3. Problemet produktet skal løse

4. Problem og løsning
- Reklamene viser ofte før og etter (sminkereklamer) eller viser lignende.

5.  Resultat
- Reklamen viser hvordan det er etter produktet blir brukt.

6. Sammenligning
- Reklamen sammenligner produktet med et annet.

7. Opprinnelse eller råvarer
- Reklamen viser til hvordan produktet er laget, hvor og av hva.

8. Testimonium
- Reklamen bruker en kjendis som sier noe positivt om produktet.

9. Den aksepterte overdrivelsen
- Reklamen overdriver så  mye at man vet det ikke er sant, men budskapet kommer godt frem.

10. Den informative vinklingen
- Reklamen informere om produktet, hva som gjør det bedre enn andre.

11. Analogi
- Når produktet sammenlignes med noe annet. Eksempel kan være at man kan bruke en gepard for å få frem at bilen kjører veldi raskt.

12. Aktualitet

- Når reklamen drar inn noe annet som er aktuelt. Eksemper kan være at man skal hjem til jul med fly, dette vil bare være aktuelt rundt jul.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar